Informujemy, iż od 24 września 2022 r., 15 uczniów z Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych rozpoczęło 32- godzinny kurs Adobe Photoshop.
Celem kursu jest nabycie umiejętności umożliwiających ograniczenie wykorzystania zasobów i energii związanych z użytkowaniem programu Adobe Photoshop oraz sprzętu komputerowego. Uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą zrównoważonego projektowania graficznego by nadać projektom nie tylko walory estetyczne, ale przede wszystkim zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko Uwzględniony zostanie wpływ na środowisko na wszystkich etapach procesu projektowania.
W marcu 2022 roku idbył się szkolenie dla 10 uczniów szkół zawodowych, dotyczące pojazdów elektrycznych i hybrydowych – technologia, eksploatacja i infrastruktura.
W dniach 2-3 marca 2022 r. odbył się kurs dla 15 uczniów kształcenia zawodowego. Temat to montaż i instalacja pomp ciepła. Uczniowie nie tylko poznają zasady działania pomp ciepła, systemy ogrzewania i chłodzenia, sposoby projektowania i montażu instalacji, mowa będzie także o gwarancji, usterkach, przepisach prawa i … klimacie.
Ruszyły pierwsze szkolenia przygotowane specjalnie dla uczniów szkół zawodowych funkcjonujących na terenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego. To jedno z działań realizowanego przez Stowarzyszenie BOF, wspólnie z Fundacją BFKK, projektu pod nazwą EcoCentrum Kompetencji BOF – utworzenie branżowego centrum kompetencji w obszarze efektywności gospodarowania energią i zasobami dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
W ramach 9 komplementarnych działań projektowych znalazły się ecoszkolenia dla uczniów szkół zawodowych w tym: realizacja wybranych kursów oraz certyfikacja ecoKompetencji.
Dzisiaj i jutro (3-4 lutego 2022 r.) 10 uczniów zdobywa uprawnienia elektryczne do 1 kV . Kurs dla uczniów kształcenia zawodowego prowadzi firma SEKA S.A. w Białymstoku. Kurs zakończy się egzaminem i uzyskaniem przydatnych podczas późniejszej pracy zawodowej uprawnień.
Kluczowym zadaniem projektu jest dostosowanie systemu edukacji zawodowej do potrzeb pracodawców w zakresie gospodarowania energią i zasobami. Punkt wyjścia to zdiagnozowanie potrzeb kompetencyjnych, a na tej podstawie systematyczne identyfikowanie luk kompetencyjnych w tym obszarze. Równolegle realizowane jest wsparcie wszystkich szkół zawodowych/placówek kształcenia praktycznego z obszaru BOF kształcących w obszarze gospodarowania energią i zasobami, w modernizacji oferty edukacyjnej w oparciu o współpracę tych placówek z pracodawcami oraz uczelniami kluczowymi dla zielonej gospodarki.