Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów notyfikował przedłużenie programów pomocowych, których celem jest wsparcie polskich przedsiębiorców w związku z epidemią Covid-19. Wśród zmienianych aktów prawnych znajduje się rozporządzenie, na podstawie którego Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego realizuje projekt pn. „Bon Antywirusowy”. Projekt ten ma na celu ochronę utrwalonej tkanki gospodarczej Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego.
Wydłużenie terminu do 30 czerwca 2021 r. umożliwi zawieranie umów o powierzenie grantów z przedsiębiorstwami także po zakładanym wcześniej terminie - 31.12.2020 r..
Projekt grantowy „Bon antywirusowy” został dofinansowany z funduszy europejskich. Realizowany jest przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 1.4.2 Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej BOF Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
Celem projektu jest wsparcie przedsiębiorstw, które w wyniku pandemii COVID-19, muszą sprostać szczególnym, negatywnym uwarunkowaniom prowadzenia działalności, takim jak: zakaz, bądź ograniczenie prowadzenia działalności wynikający z przepisów prawa, dodatkowy reżim sanitarny, absencja pracowników, ograniczenie możliwości logistycznych i transportowych, trudności w zaopatrzeniu, a także wzrost cen surowców, materiałów, usług obcych, zatory płatnicze, wstrzymanie inwestycji, ograniczenie popytu na niektóre dobra i usługi itd.
W ramach projektu powstał fundusz grantów, które są powierzane przedsiębiorcom prowadzącym działalność na terenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego (gminy: Białystok, Choroszcz, Czarna Białostocka, Dobrzyniewo Duże, Juchnowiec Kościelny, Łapy, Supraśl, Turośń Kościelna, Wasilków i Zabłudów), na dostosowanie do funkcjonowania w czasie epidemii, reżimu sanitarnego oraz specyficznych uwarunkowań rynkowych. Pieniądze mogą być przeznaczane na reorganizację, doposażenie i zmianę procesów operacyjnych w przedsiębiorstwie w celu ochrony pracowników i klientów, dywersyfikację lub zmianę profilu działalności, wprowadzenie do oferty nowego produktu lub usługi w odpowiedzi na zmiany popytowe.
Całkowita wartość projektu wynosi 9 mln 161 tys. zł, z czego wkład Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 8 mln 328 tys. złotych.